Czym są nagłówki H1, H2, H3 i po co je stosować w artykułach?

Nagłówki H1, H2, H3 stosowane w artykułach publikowanych w internecie wpływają na czytelność treści. Powodują, że staje się atrakcyjniejsza wizualnie i bardziej przystępna dla czytelnika. Właśnie dzięki nim odbiorca może łatwiej znaleźć informacje, których szuka. Jednak to niejedyny powód, dla którego nagłówki powinny znaleźć się w każdym tekście. Sprawdź, jak znaczniki te wpływają na SEO.


Z poniższego artykułu dowiesz się, czym są nagłówki H1, H2, H3 i do czego służą, a także co oznacza każdy z nich. Wyjaśniamy, jaki wpływ na pozycjonowanie strony mają znaczniki HTML. Podpowiadamy jak tworzyć nagłówki w artykułach i jak umieszczać w nich słowa kluczowe. Dzięki poniższym informacjom i wskazówkom nauczysz się pisać artykuły, które będą atrakcyjne dla czytelników, Twoich odbiorców.

 

Nagłówek H1, H2, H3 – czym jest i do czego służy?

Nagłówki H1, H2, H3 to znaczniki HTML, które wykorzystuje się do oznaczania tytułów i podtytułów w tekście. Pełnią ważną rolę zarówno dla czytelnika, jak i wyszukiwarek internetowych. Pomagają twórcy uporządkować treść, a czytelnikom, lepiej przyswoić znajdujące się w niej informacje. Jak już wiesz, mają one duże znaczenie dla SEO, ponieważ wyszukiwarki internetowe analizują nagłówki, aby zrozumieć tematykę strony, na której został opublikowany np. artykuł blogowy.

Jeżeli chcesz, aby Twoje teksty były czytelne i umożliwiały szybkie przyswojenie informacji, a strona, na której się znajdują, była widoczna w wynikach wyszukiwania, używaj nagłówków i rób to w odpowiedniej hierarchii – H1, H2, H3. Twórz zwięzłe i precyzyjne nagłówki. Zadbaj o to, aby odzwierciedlały znajdującą się pod nimi treść.

 

Co oznaczają znaczniki H1, H2, H3?

Nagłówki H1, H2, H3 w artykułach informują czytelnika, o czym jest dany tekst. Jednak nie tylko! Jak już wspomnieliśmy, mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego bardzo ważne jest, aby stosować je w tekście w sposób umiejętny. Zanim do tego przejdziesz, weź pod uwagę poniższe informacje.

  • Nagłówek H1 jest najważniejszy i wykorzystuje się go do oznaczania tytułu artykułu. W tekście powinien występować tylko jeden raz.
  • Nagłówek H2 to śródtytuł, który służy do określania fragmentów treści.
  • Nagłówkami H3 opisuje się podsekcje w ramach nagłówków H2.

 

Nagłówki SEO, czyli słowa kluczowe w znacznikach HTML

Nagłówek H1 powinien zawierać słowo kluczowe, pod którym strona ma wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Zaleca się, aby frazy te znajdowały się także w pozostałych nagłówkach. Gdy internauta znajdzie w nim interesujące go zagadnienie, z pewnością chętnie zapozna się z treścią danego akapitu. Słowa kluczowe muszą być wpisane naturalnie i z umiarem. Od 30 do 70% nagłówków znajdujących się w tekście powinno zawierać słowo kluczowe. 

Najlepiej, aby fraza umieszczona w nagłówku znajdowała się na początku. Jednak nic na siłę. Nagłówek musi wyglądać i brzmieć naturalnie. Dlatego zaleca się, by w kolejnych nagłówkach stosować słowo kluczowe w odmienionej formie lub nawet w postaci wyrazów bliskoznacznych. Sam nagłówek powinien być zwięzły i musi opisywać temat strony w sposób jasny i zrozumiały. Idealna długość tytułu (H1) to 30 – 60 znaków.

 

Podsumowanie

Nagłówki H1, H2, H3 to znaczniki HTML, które odpowiadają za czytelność tekstu i ułatwiają wyszukiwanie konkretnych informacji. Wzbogacone odpowiednimi słowami kluczowymi mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, na której znajduje się artykuł. Jeżeli masz problem z wymyśleniem dobrych nagłówków, skorzystaj z naszej pomocy. W Force Business wiemy, jak zatytułować tekst i jakie podtytuły uwzględnić w treści, aby była atrakcyjna dla czytelnika i zgodna z zasadami SEO. A jeśli upierasz się przy samodzielnym tworzeniu artykułów na swojego bloga, przeczytaj inny nasz artykuł: Tematy na bloga firmowego – o czym pisać, czym się inspirować. Dowiesz się, skąd czerpać pomysły na nowe wpisy.

2024 forcebusiness.pl